Programatic Print en Direct Mail in de Data Economie. We leven in een ander tijdperk.

De wereld is verschoven naar de data economie met 6,8 miljard potentiële klanten op mobiel, sociaal en web. 80% van de klanten vraagt om nieuwe consumptiemodellen.

Jaren '30

Single Channel
TV, Radio, Krant.
Massa Media

Jaren '90

Cross-channel
Internet, e-mail.
Digitale Media

2000s

Multi Channel
Facebook, YouTube.
Sociale Media

Vandaag

Omni Channel
Direct Mail, Display.
Programmatische Media

Klanten zijn veranderd en ze hebben nieuwe verwachtingen.

Klanten zijn op zoek naar nieuwe manieren om met bedrijven in contact te komen. 70% van de klanten zijn door de koopcyclus voordat ze contact met u opnemen. Ze zijn verbonden, in controle en al op de hoogte van producten, prijzen, concurrenten en beoordelingen.

Klanten hebben nieuwe verwachtingen en ze willen resultaten,niet eigendom. Maatwerk, geen generalisatie. Ze verwachten dat diensten worden gepersonaliseerd, voortdurend verbeterd, real-time en onvergetelijk.

Bedrijven moeten samen met hen veranderen.

Er is een fundamentele mismatch tussen hoe organisaties markt en verkopen, en de manier waarop mensen daadwerkelijk winkelen en kopen.

Het resultaat? Bedrijven veranderen! In de afgelopen 9 jaar hebben we een explosie van nieuwe soorten bedrijfsmodellen gezien. Allemaal ontworpen om klanten consequent bezig te houden met langdurige relaties. Deze op relaties gebaseerde modellen helpen bedrijven groeien, maar houden ze ook verantwoordelijk voor langetermijnwaarde voor klanten en hun loyaliteit.

Data Economie - Nieuwe verwachtingen van klanten - Postana

In de afgelopen 15 jaar is 52% van de Fortune 500-bedrijven verdwenen.

75 jaar

Gemiddelde levensverwachting
in 1995

15 jaar

Gemiddelde levensverwachting
in 2015

Data Economie - Data Driven Customer Experiences - Postana

Bedrijven die leveren in de data economie winnen!

Hoe succes in de data economie te stimuleren? Wat is de rode draad voor bedrijven die vandaag succesvol zijn? Het is de 21e eeuw. Bedrijven verschuiven de focus van producten naar relaties. Bedrijven met gepersonaliseerde en datagedreven berichten verstoren hun eigen industrieën, boeien klanten en hervinden de manier waarop gebruikers met hen omgaan.

Klanten verwachten nu datagedreven ervaringen.

Data gedreven bedrijven leven (of sterven) door hun vermogen om zich te concentreren op de relatie met klanten. De formule voor groei ligt in het leveren van multi-channel ervaringen en diensten, die na verloop van tijd beter worden. De focus ligt op het behouden van bestaande klanten,het koesteren van de relatie, het creëren van voorspelbaarheid, terugkerende inkomstenstromen , en het vinden van nieuwe manieren om voortdurende waarde te leveren voor uw klanten die op lange termijn loyaliteit zal opbouwen.

Programmatic Media oplossingen voor Engage with Customers.

Focus op het opbouwen van lange termijn relaties met klanten vereist nieuwe manieren van denken …

pictogram - Doorlopende waarde

1
Doorlopende
waarde

pictogram - Memorabele ervaringen

2
memorabele
ervaringen

pictogram - Onmiddellijke vervulling

3
Onmiddellijke
Vervulling

pictogram - Overal en Direct

4
Overal en
Direct

pictogram - Gepersonaliseerde momenten

5
gepersonaliseerde
momenten

Echter, het bedrijfsleven wordt geconfronteerd met een toenemend probleem.

Merken en organisaties hebben moeite om te groeien in het verzadigde digitale landschap. Terwijl klanten overweldigd worden door de hoeveelheid digitale informatie. Elke dag worden 294 miljard e-mails verstuurd, 4 miljoen blogposts gepubliceerd, 864.000 uur video geüpload naar YouTube en meer dan 4,7 miljard minuten worden besteed aan Facebook. Hierdoor wordt het voor bedrijven steeds moeilijker om zich te onderscheiden in het digitale landschap.

Het voordeel van de eerste in zoeken, sociale en e-mail is verdwenen.

Bedrijven deden twee decennia over het samenbrengen van technologie en marketing. Ontdekken nieuwe marketingstrategieën en verstoorden enorme markten. De marketeers die deze methoden eerder ontdekten wonnen en degenen die dit niet zagen verloren marktaandeel. Naarmate Google adwords, social media, e-mail en andere digitale kanalen volwassener wordenverdween het voordeel voor de first movers, waardoor het moeilijk werd om verder te groeien. Dit patroon versnelde in de afgelopen 4 jaar.

Data Economie - Verzadigd digitaal landschap - Postana

Bedrijven zijn nu op zoek naar nieuwe concurrentie voordelen …

… om de relatie in de multi-touch customer journey te verbeteren. Klanten kopen niet meteen vanaf het eerste moment dat bedrijven contact met hen opnemen. In feite had 80% van de klanten minstens 5 tot 12 contactmomenten voordat ze converteren. Vandaar dat bedrijven de relatie met hun gebruikers moeten koesteren en regelmatig moeten communiceren om top-of-mind te zijn wanneer ze klaar zijn om te handelen.
Data Economie - Direct Mail Channel - Postana

Direct Mail is het best bewaarde geheim in performance marketing

Direct Mail is altijd een kanaal geweest dat op een unieke manier resoneerde met consumenten. Het is zeer gericht, geeft een persoonlijke ervaring en werkt echt goed in multi-channel programma’s en marketing campagnes. Het is een zeer vertrouwd medium, heeft een lange houdbaarheid en heeft bewezen effectief te zijn voor zowel acquisitie- als gebruikersbetrokkenheidsstrategieën.

Direct Mail is de eenvoudigste manier om jezelf te onderscheiden in de data-economie.

Een gedrukte boodschap is de eenvoudigste manier voor bedrijven en merken om zich te onderscheiden in de digitale wereld van vandaag. Direct Mail is echter niet technologisch compatibel met de manier waarop digitale marketing vandaag de dag wordt gedaan. Het is niet geëvolueerd in decennia en het is net zo traag en uitdagend om Direct Mail campagnes uit te voeren vandaag als het was 30 jaar geleden.

Postana verandert deze status quo. We hebben een online platform gemaakt dat print- en Direct Mail-campagnes net zo eenvoudig maakt als zoeken, sociale media of e-mail.

Ontdek hoe we digitale marketeers ondersteunen met Programmatic Print en Direct Mail automatisering in de data economie.